Przede wszystkim, trzeba być odpowiednio przygotowanym, to znaczy posiadać wiedzę i umiejętności, pozwalające w sposób prawidłowy, oraz bezpieczny poruszać się po drogach publicznych. Następnie trzeba zgłosić się do dowolnego ośrodka egzaminacyjnego w Polsce i zdać egzamin. Prawda, że proste.

Gdyby to jednak było takie proste to wszyscy zdawaliby egzamin w pierwszym podejściu i pisanie tego tekstu byłoby niepotrzebne.

Spróbujmy więc poznać przyczyny niepowodzeń na egzaminie.

Nieprawidłowa ocena swoich możliwości. Wynika przede wszystkim z błędów popełnionych na etapie szkolenia i nie obiektywnie przeprowadzonego egzaminu wewnętrznego, który nie odzwierciedla rzeczywistych umiejętności oraz nie uwzględnia elementów stresu jaki pojawia się na egzaminie.

Zbyt duży stres. Powoduje, że nawet najprostsze manewry urastają do rangi problemu. Powodem jest przede wszystkim brak pewności siebie i problemy z podejmowaniem szybkich decyzji.

Nietypowe sytuacje na drodze spowodowane najczęściej zachowaniem innych kierowców. Tu problemem mogą być źle wykształcone odruchy i zbyt wolno podejmowane decyzje.

Trudna infrastruktura drogowa. Powodująca duże natężenie w krótkim czasie wielu nietypowych sytuacji, które z kolei przerastają możliwości niedoświadczonego przecież jeszcze kierowcy.

Brak znajomości zasad przeprowadzania egzaminu, oraz jego specyfiki – mity o złych egzaminatorach oraz brak wiedzy o tym co może a czego nie może egzaminator wobec osoby zdającej niepotrzebnie potęguje poziom stresu.

Czynników, które mogą być barierą przy zdawaniu egzaminu może być jeszcze bardzo wiele, bo każdy zdający jest inny. Zanim się więc zapisze na egzamin warto poznać swoje potencjalne ograniczenia i je usunąć, by zdać za pierwszym razem. Zapewniam, że jest to możliwe, trzeba tylko wiedzieć jak to zrobić. Nasi kursanci już to wiedzą, teraz wychodzimy z ofertą do osób, które mają problemy ze zdaniem egzaminu lub są w trakcie trwania kursu i są niezadowolone z jago efektów.

Ze względów logistycznych oferta jest skierowana przede wszystkim do osób z Warszawy i okolic w kierunku Ząbek, Zielonki i Wołomina, które zdawały lub zamierzają zdawać egzamin w Warszawie ale również do wszystkich innych chętnych.

Proponujemy:

1. Dokonanie oceny stopnia przygotowania do egzaminu poprzez przeprowadzenie jazdy symulującej jazdę egzaminacyjną z instruktorem posiadającym uprawnienia egzaminatora. ( pozwoli to na obiektywną ocenę stopnia wyszkolenia przez osobę z którą nie miało się do tej pory kontaktu, i ewentualne wdrożenie programu naprawczego dostosowanego do indywidualnych potrzeb)

2. Przygotowanie do egzaminu w ośrodku egzaminacyjnym w Ostrołęce, który posiada najwyższy w Polsce wskaźnik zdawalności. Pozwoli to na zdawanie w warunkach przyjaznych dla zdającego – mało rozbudowana i prosta infrastruktura drogowa, minimalne natężenie ruchu drogowego, mała ilość sytuacji nietypowych stwarzanych przez innych kierujących. Jeśli masz problemy o których była wyżej mowa, masz pytania odnośnie sposobu zdawania egzaminu, zainteresowała Cię nasza oferta, skontaktuj się z nami.

Gdzie najłatwiej zdać egzamin na prawo jazdy?

Jeśli chodzi o część teoretyczną egzaminu państwowego to poziom jego trudności jest taki sam we wszystkich ośrodkach egzaminowania. Obojętne jest więc gdzie go się zdaje. Podobnie jest z częścią praktyczną realizowaną na placu manewrowym, która jest realizowana identycznie w całej Polsce.

Zasadnicze różnice pomiędzy poszczególnymi ośrodkami egzaminowania pojawiają się w części praktycznej realizowanej w ruchu drogowym.

W naszym regionie egzamin praktyczny najłatwiej zdać w WORD w Ostrołęce, który od wielu lat posiada najwyższy procent zdawalności w Polsce.

Powodem tak dobrej zdawalności w Ostrołęce są:

1. Położenie ośrodka egzaminowania na peryferiach miasta co powoduje, że bardzo często egzaminatorzy nie dojeżdżają na egzaminie do centrum miasta.

2. Przyjazna osobie zdającej infrastruktura drogowa tzn.:

a) bardzo mało dróg o wielu pasach ruchu,

b) dużo ograniczeń prędkości co daje możliwość wolnej jazdy przez większą część egzaminu a przez to zmniejsza się ryzyko popełnienia błędu kończącego się przerwaniem egzaminu,

c) brak tramwajów oraz niewielka ilość autobusów komunikacji miejskiej,

d) brak skomplikowanych skrzyżowań.

3. Ruch tranzytowy jest poprowadzony poza Ostrołęką, co znacznie zmniejsza natężenie ruchu oraz tempo jazdy w obrębie miasta.

4. Brak nerwowej atmosfery wprowadzonej przez kierujących innymi pojazdami. Mieszkańcy Ostrołęki są wyjątkowo wyrozumiali dla nauki jazdy oraz po prostu się nie śpieszą.

5. Przeważająca część egzaminatorów jest nastawiona pozytywnie lub neutralnie do osób zdających, co nie potęguje zbędnie poziomu negatywnych emocji. Z bardzo nielicznymi przypadkami egzaminatorów którzy mają skłonności do rozpraszania osób egzaminowanych można bardzo łatwo sobie poradzić stosując nasze rady.

Istnieje również opinia, że łatwo zdać egzamin w Łomży, która również utrzymuje się w czołówce wyników zdawalności w Polsce. Uważamy, że na miejsce zdawania egzaminu praktycznego lepiej wybrać Ostrołękę. 

Powodem tego jest:

1. Zwyczaj łomżyńskich egzaminatorów egzaminowania najpierw wszystkich kandydatów na kierowców z danej grupy na placu manewrowym a dopiero potem wyjazdu na miasto z tymi co przetrwali.

2. Bardzo duży ruch tranzytowy (szczególnie TIR-ów) przez centrum miasta

3. Bardzo pagórkowate ukształtowanie terenu (Łomża jest położona na skarpie Narwi) co wymaga od osoby zdającej doskonałej umiejętności posługiwania się hamulcem ręcznym przy ruszaniu.